zieke bassette, ik kan de symptonen niet plaatsen

Moderator: Jan Willem

• Advertentie

zieke bassette, ik kan de symptonen niet plaatsen

Berichtdoor spruitje op 10 Mei 2011, 22:01

Geplaatst: 10 Mei 2011 18:18:04 Onderwerp: zieke bassette, ik kan de symptonen niet plaatsen
ik heb één bassette hen, een brakel en een aantal cochinkrielen, de bassette heb ik al het langste en was tot voor kort altijd de baas, zelfs mijn haan, leek respect te tonen,

de laatste week heeft ze echter last van iets, haar buik zit voelt dik aan, ze is veel zwaarder, ze legt niet meer, er hangs geelachtige uitwerpselen aan haar achterste. (dit laatste klit een beetje vast in de veren) ze zit er lusteloos uit, Haar kam is echter nog mooi rood, ze lijkt nog te eten en te drinken. ze zondert zich af van de toom en zoekt een rustig plekje om wat te zitten, terwijl ze anders de meest actieve krabber van gans de toom is.

ik heb de boekskes geraadpleegd, maar tot nog toe kan ik nergens deze symptonen terugvinden noch kan ik aanwijzen wat er met haar aan de hand zou zijn,

iemand enig idee wat er met mijn bassette aan de hand kan zijn.
wat kan ik eraan doen, moet ik voorzorgsmaatregelen nemen tov mijn andere kippen...
alvast bedankt voor jullie reactie

intussen heb ik wat verder gezocht, maar weinig gevonden, omdat ik dacht dat er misschien iets met het ei-kanaal (of hoe heet dat ding) zou zijn, heb ik haar buik lichtjes gemasseert richting achterwerk, als gevolg hiervan kwamen er normale uitwerpselen vrij. ik heb toch de uitwerpselen die vastklitten, losgemaakt en schoongemaakt, de bassette hen in quarantaine geplaatst met vers water en vers eten, en nu is het afwachten, drinken doet ze zeker, voor de rest zit ik met raadsels, iemand die deze symptonen herkend of die me raad kan geven over hoe of wat...

ik zou kunnen naar de veearts gaan, maar dat zou me vier-vijf maal zoveel kosten als de kip gekost heeft bij aankoop, en toch... we hebben die hen al het langste van gans de toom, 6 jaar intussen, het houd je toch bezig, je zegt niet zomaar... het is maar een kip :s

alvast bedankt
spruitje

Re: zieke bassette, ik kan de symptonen niet plaatsen

Berichtdoor spruitje op 11 Mei 2011, 18:36

heb er te laat aan gedacht, mijn oom is veearts en heb hem eens gebeld, toen hij de symptonen hoorde, zei ie direct dat dat fataal was, dat er negen op tien een ei gebroken zat in het eikanaal, en dus de rest blokkeert indien dat het niet is, zit er een ontsteking op de darmen waardoor ze geen vergroeien, hetgeen ook fataal is, aangezien er geen gevaar voor de andere kippen is, hebben we besloten ze een natuurlijke dood te laten sterven, aangezien we het niet over ons hart kunnen krijgen er zelf een einde aan te maken.
spruitje

Berichtdoor brendavanopstal op 14 Mei 2011, 16:48

klein ,,beetje" dom, om een dier te laten lijden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:
zorg voor je dieren, daar hoort de dood ook bij!
anders moet je geen dieren houden als je DIE verantwoording niet aan kunt! :evil:
Chaomse kiep zilver, Braekel zilver, Waasse kriel, Mechelse herders stamboom politiehonden, Belgische Pietrain varkens (de lekkerste!), inheemse tuin......DUCATI! http://www.hondentrainingkruisland.nl
brendavanopstal

Berichtdoor Jan Willem op 16 Mei 2011, 09:48

Een vervelend verhaal.. Helaas kunnen dit soort zaken soms voorkomen.

Ik kan me goed voorstellen dat je een kipje wat je al zo lang hebt niet zomaar of zelf kunt dood maken.

Het wel beter en je helpt je kipje er ook mee om haar van haar pijn te verlossen door het te helpen bij het dood gaan.

Als je het zelf niet kunt laat het dan iemand anders doen. ( Snel en pijnloos )

Het is vervelend, maar plezier en verdriet horen en zijn normaal bij het houden van dieren.

In ieder geval sterkte
Kijk ook eens op http://parkvogeltuin.come2me.nl/ voor nog meer vogels of voor je natuurlijke gezondheid op http://natuurgeneeskundeasanti.come2me.nl/
Gebruikers-avatar
Jan Willem

Terug naar Ziektes