Verwonding aan nek! HELP!!!

Moderator: Jan Willem

• Advertentie

Verwonding aan nek! HELP!!!

Berichtdoor Flipkaan op 29 Mrt 2011, 18:02

Hallo, mijn kip heeft een grote verwonding aan de nek, al de pluimen zijn eruit wat moet ik doen? Kan ik dit ontsmetten met bleekwater? Er lopen gewoon leg kippen en pareloenen samen en ik denk dat het een van die pareloenen zijn die in zijn nek pikken. Hoe ontsmet ik dit het beste?
Flipkaan

Re: Verwonding aan nek! HELP!!!

Berichtdoor Flipkaan op 29 Mrt 2011, 20:06

Ik heb enkele foto's!!! Wat kan ik hieraan doen?
Afbeelding
Afbeelding
Flipkaan

Berichtdoor brendavanopstal op 30 Mrt 2011, 10:16

ik kan de foto`s niet openen, maar ontsmetten met betadine is altijd beter dan met bleekwater...
de kip apart zetten en dan er achter komen wie de aanstichter is. als dit dier sructureel pikt is er maar 1 oplossing! de rest van de dieren bevrijden van de pikker = ruimen.
Chaomse kiep zilver, Braekel zilver, Waasse kriel, Mechelse herders stamboom politiehonden, Belgische Pietrain varkens (de lekkerste!), inheemse tuin......DUCATI! http://www.hondentrainingkruisland.nl
brendavanopstal

Berichtdoor Pierre op 08 Mei 2011, 21:09

Beste
Als kweker van Luikse vechter weet men dat deze dieren van geen kleintje vervaard zijn. Enkele malen hebben wij echter mannelijke dieren gevonden die met steenmarters gevochten hadden en hun aanval hadden overleefd.Wonden op de borst tot op het been en diepe wonden in de nek waren schering en inslag.Via opzoekingen en veel hulp van een familielid,(aphotheher) kregen wij een zalf, wel op voorschrift, die deze zeer diepe wonden voor meer dan 80 percent genazen. Deze zalf heet BACTROBAN. Ik neem dan ook geen enkel ander product meer om wonden te genezen.
Pierre
Pierre

Terug naar Ziektes