Foto's kuikens

• Advertentie

Foto's kuikens

Berichtdoor Tom S op 19 Apr 2010, 12:09

Hier enkele foto's van de kuikens van dit jaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tom S

Re: Foto's kuikens

Berichtdoor jack op 07 Mei 2010, 12:10

zo ziet er goed uit tom ..
heb je ze ook gesex ?
jack

Berichtdoor Tom S op 07 Mei 2010, 15:04

Dank je! Ja ik weet de geslachten. Is nu nog steeds duidelijk te zien aan de staartjes ;).
Gebruikers-avatar
Tom S

Berichtdoor jack op 07 Mei 2010, 17:06

Tom S schreef:Dank je! Ja ik weet de geslachten. Is nu nog steeds duidelijk te zien aan de staartjes ;).

hoebedoel je kijk jij dan na de staartjes ?? hen staart haan niet of anders om juist

ik sex via de vleugels als de kuikens tussen dag 1 en dag 3 oud zijn
jack

Berichtdoor Tom S op 07 Mei 2010, 19:08

Ik kijk zowel naar de staartjes als naar de vleugels. Hennen krijgen inderdaad sneller een volle staart dan haantjes, althans bij brahma's en in de meeste gevallen, want er zijn ook al eens uitzonderingen.
Ik kijk ook al wanneer ze een paar dagen oud zijn naar de vleugeltjes en die methode werkt inderdaad heel goed. Van de laatste ronde: 9 haantjes en 8 hennetjes.
Heb jij verder nog brahma's lopen?
Gebruikers-avatar
Tom S

Berichtdoor jack op 07 Mei 2010, 21:43

ik heb nog brahma,s lopen weleens waar geen columbia buff meer
maar ik heb nu columbia witzwart lopen ....2hen 1 haan

nu je het zegt ik heb ook gesex via de vleugeltjes .en inderdaad die hennetjes hebben nu al een staartje
alleen heb ik van de 20 kuiken maar 3 hennetjes .... :( maar dat heb je nu eenmaal als je met dieren kweekt
jack

Berichtdoor zina op 09 Mei 2010, 16:24

ik heb ook alleen maar brahma's lopen en hier gebeurd het sexen ook altijd via vleugels en staart.
misschien niet altijd 100% betrouwbaar maar ik ben er dan toch vrij zeker van. behalve bij de zilver- blauw- en goudpatrijzen gebeurd het sexen op een andere manier en die is wel 100% betrouwbaar.

mijn laatste broed van de goudpatrijzen waren 26 hennen en 2 hanen dit heb ik nog nooit meegemaakt dus met deze bloedlijn ga ik zeker nog enkele jaren verder kweken.

dit zal zich zo altijd blijven herhalen.
zina

Berichtdoor jack op 09 Mei 2010, 17:01

zina schreef:ik heb ook alleen maar brahma's lopen en hier gebeurd het sexen ook altijd via vleugels en staart.
misschien niet altijd 100% betrouwbaar maar ik ben er dan toch vrij zeker van. behalve bij de zilver- blauw- en goudpatrijzen gebeurd het sexen op een andere manier en die is wel 100% betrouwbaar.

mijn laatste broed van de goudpatrijzen waren 26 hennen en 2 hanen dit heb ik nog nooit meegemaakt dus met deze bloedlijn ga ik zeker nog enkele jaren verder kweken.

dit zal zich zo altijd blijven herhalen.

@ zina
tot nu toe vind ik het sexen via d evleugels wel zeer betrouwbaar

het wil niet zeggen dat je het ene jaar veel hennen heb uit je dieren dat je het komend jaar dit ook heb
ik had een jaar daar had ik van me columbia buff 175 kuikens en daar waren maar 17 haantjes bij

afgelopen jaar had ik 25 kuikens waarvan 25 haantjes ....
nu heb ik dus columbia zwart wit .wilde gewoon eens een andere kleur
jack

Berichtdoor zina op 09 Mei 2010, 20:00

jack ik ken je wel hoor, ik ben bij jou geweest en toen zei je tegen mij dat je niet kon sexen en nu kom je hier verkondigen van wel

ik kan je één ding garanderen en dat is als je een bloedlijn hebt waar je veel hennen uithaalt dat zeker jaarlijks terugkomt als je geen veranderingen doet in je toom tenminste.
dit hebben andere kwekers mij ook al bevestigd.
zina

Berichtdoor jack op 09 Mei 2010, 22:20

zina schreef:jack ik ken je wel hoor, ik ben bij jou geweest en toen zei je tegen mij dat je niet kon sexen en nu kom je hier verkondigen van wel

ik kan je één ding garanderen en dat is als je een bloedlijn hebt waar je veel hennen uithaalt dat zeker jaarlijks terugkomt als je geen veranderingen doet in je toom tenminste.

wil hier gene discussie beginnen
maar ik heb nooits gezegt dat ik niet kon sexen ,.....ik kan wel gezegt hebben dat ik de kuikens wat ik had zitten niet gesex heb .....maar das wat heel anders iedereen die me goed kent weet dat ik niet lieg over dat ik kuikens kan sexen ....en als ik vragen mag hoezo zou jij bij mij geweest zijn dan ??

kan alleen voor kuikens geweest zijn dna en die wat jij dna zou hebben genomen .NEE DIE WAREN INDERDAAD NIET GESEX .....
jack

Berichtdoor Ruben op 10 Mei 2010, 10:47

zina schreef:ik kan je één ding garanderen en dat is als je een bloedlijn hebt waar je veel hennen uithaalt dat zeker jaarlijks terugkomt als je geen veranderingen doet in je toom tenminste.

Straf... Als dit zo was, zou de commerciële leghennenhouderij hier al lang opgesprongen zijn, zou ik denken.
Met 'geen veranderingen', bedoel je dan identiek dezelfde haan en hennen?
Ruben

Berichtdoor zina op 11 Mei 2010, 21:57

ja dat bedoel ik daar inderdaad mee.
ik heb hier de bewijzen zitten en meerdere KENNERS bevestigen dat dit klopt.
zina

Volgende

Terug naar Brahma